in

TARIKH GAJI PENJAWAT AWAM 2022

TARIKH GAJI PENJAWAT AWAM 2022

Jadual Pembayaran Gaji Bulanan Bagi Tahun 2022 untuk seluruh Penjawat Awan dan Kakitangan Kerajaan Awam telah diterbitkan menerusi portal rasmi Jabatan Akauntan Negara Malaysia (JANM). Ianya digunapakai diseluruh negeri di Malaysia. Dengan adanya jadual gaji ini juga dapat menjadi rujukan dan membantu para Penjawat Awam untuk merangcang perbelanjaan bulanan dengan lebih teratur.

Berikut adalah tarikh gaji penjawat awam bulanan bagi tahun 2022:

 

TARIKH GAJI PENJAWAT AWAM 2022

Tertakluk bagi seluruh negeri di Malaysia

Baca Juga: CARA SEMAK SAMAN POLIS: MELALUI ONLINE ATAU SMS 2022

SEMAKAN PENYATA GAJI

Penjawat Awam boleh memuat turun aplikasi ePayslip JANM atau membuat semakan e-Penyata Gaji menerusi atas talian di SINI.

Tempoh Laporan Boleh Dijana:

Laporan penyata gaji hendaklah dimuat turun sebelum dilupuskan daripada sistem. Tempoh laporan masih boleh dijana iaitu:

  • Penyata Gaji Bulanan – 18 bulan terkini
  • Penyata Pendapatan Tahunan – 7 tahun terkini .

Info Lanjut:

Untuk mendapatkan maklumat yang lebih lanjut berkaitan gaji Penjawat Awam, boleh terus menghubungi pegawai dari Unit Pengurusan Prestasi (Bahagian Pengurusan Operasi Pejabat Perakaunan) di talian 03 – 8882 1642 /1612/1622/1611.

Semoga jadual Bayaran Gaji Bulanan Bagi Tahun 2022 ini dapat memudahkan Penjawat Awam atau Kakitangan Awam (pekerja sektor awam) merancang perbelanjaan Isi Rumah serta perbelanjaan Individu dengan membuat semakan pembayaran bulanan gaji menerusi akaun simpanan bank masing-masing pada tarikh yang telah ditetapkan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

PERMOHONAN BANTUAN AWAL PERSEKOLAHAN MAINS

PERMOHONAN BANTUAN AWAL PERSEKOLAHAN MAINS

JAWATAN KOSONG JABATAN KERJA RAYA (JKR)

JAWATAN KOSONG JABATAN KERJA RAYA (JKR) -Negeri Kedah